Dátum: 11. septembra 2019 Autor: OBYČAJNÍ ĽUDIA a nezávislé osobnosti

Národný letecký a vodný dopravca sú ekonomický nezmysel. Ročne by produkovali straty v desiatkach miliónov eur. Ukázali to analýzy, ktoré nás všetkých stáli desaťtisíce eur, upozorňuje hnutie OBYČAJNÍ ĽUDIA a nezávislé osobnosti (OĽANO).

„Napriek tomu, že na nezmyselnosť týchto projektov upozorňovali viacerí odborníci, teraz to už má Andrej Danko konečne čierne na bielom a po troch rokoch vo vláde by sa mohol začať venovať skutočným problémom v doprave,“ skonštatoval tieňový minister dopravy Ján Marosz s tým, že OĽANO už po medializovaní prvotných nápadov hovorilo o tom, že na Slovensku už jedného národného dopravcu máme – vlakového – a jeho dopravné prostriedky horia. Ak by mal rovnako fungovať aj národný letecký, či vodný dopravca, mohlo by to byť životu nebezpečné.

Podľa J. Marosza by sa mala vláda najprv postarať o kolabujúcu železničnú dopravu a až potom pracovať na nových projektoch. „Je to ďalší príklad nekompetentnosti a falošných bublín Andreja Danka, ktorý sa nevie postarať ani o to, aby do vlakov netieklo a nehoreli, a nieto ešte zriaďovať leteckých alebo vodných dopravcov. Tí ľudia na to nie sú kompetentní a je to ekonomický nezmysel,“ vysvetlil Ján Marosz.

Keďže predstavitelia Slovenskej národnej strany chcú tieto projekty presadzovať po budúcich voľbách, za hnutie OĽANO si dovoľujeme upriamiť pozornosť na náš program SPOĽAHLIVÁ DOPRAVA, v ktorom hovoríme najmä o systematickom zlepšovaní kvality existujúcej železničnej siete, jej modernizácii, koordinácii spojov, či integrácii dopravy. „Tieto riešenia z dielne OĽANO by zabezpečili, aby vlaky jazdili načas a aby bola verejná doprava pre ľudí spoľahlivá,“ uzavrel Ján Marosz.