Triblavina – Chcú stavať na základe sfalšovaného dopravného posudku. 100 tisíc ľudí v satelitoch Bratislavy v pasci.

Poslanci za hnutie OBYČAJNÍ ĽUDIA a nezávislé osobnosti (OĽANO-NOVA) upozornili na problém, ktorý sa týka desiatok tisíc ľudí žijúcich v obciach v okolí Bratislavy. Líder hnutia Igor Matovič povedal, že štát postupuje v prípade stavby križovatky Triblavina podozrivo.
“Diaľnica mala vyzerať tak, že tí, ktorí chodia rýchlo do Bratislavy, tak pôjdu stredom a ostatní sa budú pripájať cez kolektory. Teda diaľnica s tromi pruhmi a ďalšie dva pruhy, ktoré sa budú napájať. Takto to bolo dohodnuté. Zrazu si niekto zmyslel, že to zrušia a bude jedna križovatka Triblavina. Ide o biznis pre jednu firmu, ktorá vlastní 300 hektárov pozemkov, kúpených veľmi pokútne. Ide o osud viac ako 100-tisíc ľudí. Ľudia si idú stavať domy, byty a nikto nezohľadňuje, ako budú cestovať. Denne trávia tri hodiny v aute. Štát by mal hľadieť na záujem tu žijúcich ľudí a nie na záujem jednej firmy,” hovorí I. Matovič.
Zástupcovia občianskeho združenia Triblavina potvrdili, že v štúdií, ktorú si objednalo ministerstvo dopravy od Výskumného ústavu dopravy v Žiline, nie sú správne údaje. Dva milióny štvorcových metrov plôch tam jednoducho chýba. Podľa územných plánov obcí a kraja tam má žiť 100 tisíc obyvateľov, avšak táto súkromná spoločnosť v štúdií uvádza, že v priľahlých obciach stačí pokryť cestovanie pre 14 500 obyvateľov. Vyjadrili vážne podozrenie, že schránková firma z Cypru Starland presadzuje cez ministerstvo svoje záujmy.

Poslanec Ján Marosz informoval o stretnutí s ministrom dopravy Arpádom Ersékom. “Ten prisľúbil, že pripomienky zohľadní. Štát by mal pravidlá dodržiavať, o to viac, že vyžaduje dodržiavanie pravidiel od občanov. A preto trváme na tom, aby bola výstavba realizovaná podľa povodných plánov a v zmysle územného plánu.”
Odborníčka na dopravu Tatiana Kratochvílová pripomenula, že ide o vážny problém. “Tým, že nebudú vybudované kolektory, nebude možné pohodlné a bezpečné napojenie na diaľnicu. Tieto obce budú jednoducho odrezané.”
Starosta obce Vajnory Ján Mrva dodal, že majú podozrenie, že tým, ako sa budú realizovať kolektory, bude viac pôdy popri diaľnici na predaj, čo môže byť jedným z hlavných motívov na zmenu plánu a stavbu len jednej križovatky. “Boli sme za to, že pôjde o kolektory, ktoré umožnia bezpečné pripojenie na diaľnicu. Vieme, že tu bude v budúcnosti bývať 100-tisíc obyvateľov, no s tým oni nepočítali. Toto je veľká čierna stavba štátu, ktorá nedodržiava územný plán. Nahrádzame s aktivistami ministerstvo, ktoré nie je schopné napočítať reálny počet obyvateľov, ktorí budú žiť v tomto území,” dodal starosta Mrva.
Igor Matovič vyzýva vládnu koalíciu, aby proces prehodnotili. “Vyzývame ministerku spravodlivosti Žitňanskú, ktorá tvrdí, že nový protischránkový zákon odstráni schránkové firmy, aby zmenila zákon tak, aby sme vedeli, kto je skutočný majiteľ firmy Starland. Zároveň vyzývame ministra dopravy Érseka, aby si prestal zakrývať oči a začal konečne rokovať s občanmi a aktivistami OZ Triblavina, pretože reálne hrozí, že títo ľudia budú tráviť viac ako tri hodiny v aute v zápchach.”

Náš plán

Máme viac ako 900
riešení pre Slovensko!

Program