Minister výstavby za SNS predražil: logá o 260-tisíc eur

Ministerstvá nakúpili predražené logá, štát prišiel o 206 tisíc eur.

Nájdite rozdiel, vyzýva Konzervatívny inštitút verejnosť a ukazuje na dve kvalitatívne rovnaké logá. Jedno si objednalo ministerstvo hospodárstva na propagovanie svojho operačného programu konkurencieschopnosť a hospodársky rast. Zaplatilo zaň 50-tisíc korún. Druhé si objednalo ministerstvo výstavby a zaplatilo zaň dva a pol milióna korún. Denník SME už dávnejšie upozornil, že logá sú predražené.

Ministerstvo výstavby Mariána Janušeka nakupovalo výrazne predražene oproti ostatným. Kúpilo tri logá spolu za päť a pol milióna korún. Ministerstvo zdravotníctva pritom zvládlo kúpiť jedno logo len za desaťtisíc korún. Draho nakupovalo aj ďalšie ministerstvo SNS – životného prostredia. Logo kúpilo za 800-tisíc korún. .

„Napriek zhruba rovnakým produktom, ktoré boli dodané, rozdiely v cenách sú priepastné,“ komentoval výsledky analytik Konzervatívneho inštitútu Ivan Kuhn. Rozdiel medzi najdrahším a najlacnejším logom bol dva a pol milióna korún. „Za predpokladu, že by riadiace orgány pre osem operačných programov zaobstarali logo za rovnakú cenu ako ministerstvo hospodárstva, mohli z verejných prostriedkov ušetriť vyše 7,8 milióna korún (206-tisíc eur),“ povedal Kuhn.

Väčšina úradov nakupovala logá na základe prieskumu trhu a oslovenia niektorých firiem s cenovou ponukou. Jediný, kto to neurobil, bol Janušek, ktorý dodanie log zadal priamo víťazovi triapolmiliardového tendra. Logá dodala firma Zamedia blízka šéfovi SNS Jánovi Slotovi.

Zdroj:
https://domov.sme.sk/c/4344740/janusek-loga-za-260-tisic-eur-su-v-poriadku.html

Náš plán

Máme program
Riešení pre Slovensko