Tender na mieru od rezortu dopravy za 20 miliónov eur

Spoločnosť Unimedia, ktorá je blízkou firmou podnikateľa Ivana Kmotríka, získala od rezortu dopravy zákazku za takmer 20 mil. eur bez DPH na zabezpečenie komplexného návrhu riadenia operačného programu Doprava.

Bolo to v roku 2009, teda v čase, keď prvá vláda Roberta Fica čelila škandálom ministrov SNS za ich predaj emisií nevýhodný pre štát či nástenkový tender.

Minister dopravy a výstavby Ľubomír Vážny vyhlásil nenápadnú súťaž návrhov s nezrozumiteľným názvom: Komplexný návrh riadenia a implementácie operačného programu vrátane kľúčovej a nezastupiteľnej aktivity implementácie zabezpečenia informovanosti verejnosti a komplexného zabezpečenia súvisiacich služieb podľa návrhu účastníka.

Víťazný návrh mal dostať 500 €. Z oficiálneho oznámenia nebolo jasné, že skončí na 20 miliónoch. Samotné podmienky však boli určené len najväčším hráčom z mediálnych agentúr.

Účastník musel mať za sebou dve rovnaké či podobné zmluvy v predchádzajúcich troch rokoch „v minimálnej hodnote 663 878,38 eura pre každú zmluvu osobitne“.

Zo súťaže návrhov vyšla ako víťaz najväčšia mediálna agentúra na Slovensku Unimedia. Jej spoločníkmi boli firmy podnikateľov Ivana Kmotríka, Jána Kaspera a riaditeľ Unimedie Vladimír Vokáľ.

Z oznámenia o víťazovi vyplýva, že v súťaži bol len jeden uchádzač. V porote súťaže zasadli najmä zamestnanci ministerstva a členovia Smeru. Neskôr rozbehlo ministerstvo tender určený len pre víťaza 500-eurovej súťaže. Tentoraz už bola plánovaná suma 20 miliónov.

V januári 2015 uzavrela EÚ kontrolné konanie, z ktorého vyplynulo, že nepreplatí 3 649 984 eur z dvadsaťmiliónového tendra. Zákazka sa podľa Európskej komisie mala prideliť štandardnou verejnou súťažou a nie súťažou návrhov, ktorá sa robí napríklad pri obstarávaní architektonických návrhov.

Zdroj:
https://ekonomika.sme.sk/c/5033632/unimedia-ziskala-od-rezortu-dopravy-zakazku-za-20-milionov-eur.html
https://www.ginn.press/news/eurofondy-unimedia-siroky

Náš plán

Máme program
Riešení pre Slovensko