Marosz: Nespoľahlivý Váhostav stavia ďalej. Toto sa môže stať iba na Slovensku

Začiatok prác na výstavbe severného obchvatu Prešova je dobrá správa pre všetkých obyvateľov tohto regiónu. Podľa tieňového ministra dopravy za hnutie OBYČAJNÍ ĽUDIA a nezávislé osobnosti (OĽANO) Jána Marosza bolo na čase, aby vláda aspoň vo volebnom roku začala stavať nejakú diaľnicu.

Marosz pripomína, že na kritických úsekoch, po ktorých jazdia aj obyvatelia východného Slovenska, sa nič nedeje: „Árpád Érsek v minulom roku neotvoril a ani nezačal stavať jediný kilometer diaľnice. Okrem toho zlyháva pri dostavbe najväčších diaľničných projektov, ktoré patria medzi priority vlády. Zastavila sa dostavba tunela Višňové, diaľnica v okolí Ružomberka prakticky stojí a obchvat Bratislavy sa stavia z odpadu.“ 

Hnutie OĽANO zároveň dúfa, že výstavba pôjde podľa časových aj finančných plánov. Podľa Marosza je zarážajúce, že do výstavby sa opäť púšťa firma Váhostav oligarchu Juraja Širokého: „Toto sa môže stať iba na Slovensku. Firma, ktorá ešte nedávno nevyplatila stovkám subdodávateľov desiatky miliónov eur a napokon ju z problémov dostával štát, dnes opäť naštartuje stroje a bude stavať diaľnicu.“ Od vypuknutia kauzy uplynuli už štyri roky. Polícia napočítala celkovo 1300 poškodených veriteľov a škodu za 60,6 milióna eur. Pred súd sa doteraz nikto nepostavil.

Vo výstavbe diaľnic je podľa Jána Marosza chaos: „Jeden minister niečo začne a druhý to zastaví a stavia niečo úplne iné. Chýba jasný plán na niekoľko rokov dopredu tak, aby výstavba diaľnic nepodliehala politickým rozhodnutiam. Príprava takého plánu a jeho prípadná ochrana zákonom je jednou z priorít dopravného programu hnutia OĽANO,“ uzavrel Ján Marosz.

Náš plán

Máme viac ako 900
riešení pre Slovensko!

Program