Národný dopravca melie z posledného. Mal by zasadnúť krízový manažment

“Železničná doprava na Slovensku kolabuje. Namiesto okamžitých riešení vážnych problémov však národný dopravca nakrúca reklamy a míňa peniaze na marketing. Horiace a pokazené vlaky sú každodennou realitou. Ľudia sa už železničiarov nepýtajú, koľko vlak bude meškať, ale či vôbec pôjde.

Národný dopravca v snahe zabezpečiť vypravenie aspoň nejakého vlaku prekračuje v týchto dňoch všetky hranice slušného cestovania.

Kým včera vypravil na trati Zvolen – Košice rýchlik R931 Ipeľ v zložení motorovej lokálky (viď. foto: vozeň 812 + prívesný vozeň) s meškaním viac ako 50 minút, dnes sa cestujúci viezli do hlavného mesta v batožinovom priestore. Dôvodom bola nedostatočná kapacita v osobnom vlaku 4606 zo Štúrova do Bratislavy. Železničná spoločnosť totiž nezaradila do vlaku tri bežné vagóny, ale iba dva, z toho jeden bol batožinový. Zúfalý vlakový personál vyriešil situáciu tak, že cestujúcich vpustil do batožinového priestoru, kde sa síce nekúri, ale aspoň mohli cestovať. Už dlho sledujeme aj situáciu medzi Banskou Bystricou a Margecanmi, kde sú regionálne rýchliky pravidelne v časti trasy vedené lokálkovými motorovými vláčikmi „Bageta“ 813/913. Za posledné dni tiež štátny dopravca odriekol viacero vlakov (napr. v okolí Prievidze, či Galanty). V hnutí OĽANO nechceme dopustiť, aby si cestujúci na takéto situácie museli zvykať.

Preto sa pýtame:

Dokedy bude náš národný železničný dopravca skúšať trpezlivosť cestujúcej verejnosti a ako hlboké dno prerazí nabudúce? Dokedy bude minister dopravy trpieť na rozhodujúcich manažérskych postoch v ZSSK nekompetentných ľudí, ktorí sa domnievajú, že všetko možno vyriešiť veľkohubým marketingom? Dokedy bude pán bývalý premiér tvrdiť, že vlaky zadarmo vyriešili všetky problémy a že hospodárenie ZSSK za zlepšuje? A nebude v tejto situácii liberalizácia našej železničnej dopravy jediným riešením, ako poskytnúť cestujúcim ten rozsah dopravných výkonov, ktorý železnici, ako nosnému dopravnému prostriedku právom prináleží? Zdá sa totiž, že náš národný dopravca už melie z posledného.

Už v septembri, po sérii zlyhaní a požiarov vlakov, sme vyzvali ministra dopravy a manažment ZSSK, aby konali. Aby zlepšili údržbu vlakov a tratí a zabezpečili ľuďom dôstojné cestovanie do práce, do škôl a domov za rodinami. Dodnes nevidíme žiadne riešenia a situácia sa ďalej zhoršuje. Ako odborníci z prostredia železníc vieme, že situácia sa nedá zmeniť zo dňa na deň, no my nevidíme ani žiadny plán.

Žiadame preto ministra dopravy a vedenie Železničnej spoločnosti Slovensko, aby zasadol krízový manažment, ktorý príjme plán s presným časovým harmonogramom, ako situáciu vyriešiť čím skôr.”

Ján Marosz, tieňový minister dopravy za hnutie OĽANO

Náš plán

Máme viac ako 900
riešení pre Slovensko!

Program