SÚKROMNÝM DOPRAVCOM TREBA NAJPRV URČIŤ PRAVIDLÁ

Hnutie OBYČAJNÍ ĽUDIA a nezávislé osobnosti (OĽANO) podporuje myšlienku liberalizácie dopravy. Chceme, aby na Slovensku pôsobili súkromní dopravcovia, ktorí môžu priniesť najmä lepšie služby pre cestujúcich. 
Podľa tieňového ministra dopravy za hnutie OĽANO Jána Marosza to ale nejde chaotickým rozdelením tratí do cudzích rúk na 10 rokov bez toho, aby mal štát jasno, v akom režime majú na nich premávať jednotlivé spoje. ,,Ministerstvo hovorí, že dopravcom určí rozsah výkonov, no už dnes je jasné, že na niektorých tratiach vrátane úseku medzi Žilinou a Rajcom by v dohľadnej dobe bolo treba navýšiť počet spojov aj o 50%. Ak tam minister dopravy ‘zabetónuje’ dopravcu s pevnými podmienkami, ľudia sa budú roky voziť v preplnených vlakoch,” vysvetľuje Ján Marosz.
Ako riziko vidí hnutie OĽANO aj neochotu niektorých dopravcov vstupovať do integrovaných systémov a deliť si tržby s ostatnými dopravcami (napríklad Regiojet, ktorý sa nehrnul do Bratislavskej integrovanej dopravy). “Štát by mal najprv nastaviť pravidlá, dopravu skoordinovať a integrovať tak, aby mali ľudia zabezpečené prípoje a potom na jednotlivé úseky vysúťažiť súkromných prevádzkovateľov,” zdôraznil Marosz. Zároveň vyjadril podozrenie, že v súťaži o dopravcu na prvú trať môže ísť o machináciu a tender už môže mať vopred víťaza: “ministerstvo dopravy tvrdí, že prvý dopravca by mal začať jazdiť už od februára 2020. Ani po tom, čo boli informácie o tendri rok zverejnené, nie je možné nájsť dopravcu za 7 mesiacov. Normálny čas férovej súťaže sú 2-3 roky,” uzavrel Ján Marosz.

Náš plán

Máme viac ako 900
riešení pre Slovensko!

Program