Reklama na rybné hospodárstvo pre Kmotríkovu TA3 z eurofondov

Ministerstvo pôdohospodárstva zaplatilo televízii TA3 za reklamné spoty, dokumenty a relácie o sladkovodných rybách na Slovensku viac ako pol milióna eur. TA3, ktorá je blízka podnikateľovi Ivanovi Kmotríkovi dala za výrobu 171-tisíc eur a za odvysielanie 513-tisíc eur.

Denník SME mal v tom čase k dispozícii dokument, ktorý hovoril, že ministerstvo plánovalo podobnú kampaň (podpora konzumácie slovenských rýb) podpísať s verejnoprávnou RTVS, kde by mal rezort platiť okolo 150-tisíc eur, a to len za výrobu programov, nakoľko ich chcela RTVS odvysielať zadarmo. Jahnátek sa však rozhodol pre veľkorysosť a zaplatil komerčnej televízii 684-tisíc eur.

Televízia TA3 za 171-tisíc mala nakrútiť dva reklamné šoty, desať polhodinových dokumentárnych filmov (reálne to bolo 20 minút) a dvanásť dvadsaťminútových relácií. Za 513-tisíc eur ich potom mala sama televízia odvysielať.
Televízia TA3 potvrdila, že zákazku dostala po prieskume trhu a považovala sa za mimoriadne vhodné médium na komunikáciu európskych tém. „Podobné kampane v minulosti ukázali vysokú efektivitu TA3 ako média pre edukačno-informačné kampane celospoločenského charakteru.“
Propagácia konzumácie sladkovodných rýb už raz bola podľa informácií SME pred niekoľkými týždňami pripravená v lacnejšom variante.
Iná bratislavská produkčná firma mala nakrútiť päť 26-minútových dokumentov s názvom Nie je ryba ako ryba za približne 150-tisíc eur. Návrh zmluvy, ktorý mal denník SME k dispozícii, nakoniec podpísaný nebol.
Filmy mala RTVS odvysielať „bezodplatne“. Keby sa u Jahnátka držali tohto plánu, ušetrili by viac ako pol milióna eur. Ministerstvo odpovedalo, že takáto zmluva s RTVS však podpísaná nebola.

Zdroj:
http://ekonomika.sme.sk/c/6641638/ta3-ziskala-vladnu-kampan-ktora-ma-podporit-nakupovanie-ryb.html

Náš plán

Máme program
Riešení pre Slovensko