Rekonštrukcia Bratislavského hradu

V decembri 2007 vyhral Váhostav súťaž na rekonštrukciu Bratislavského hradu. Pôvodná cena celej rekonštrukcie mala byť približne 40 miliónov eur. Celkovo však štát poslal Váhostavu viac ako 160 miliónov eur. Majiteľ Váhostavu Juraj Široký bol spolužiakom predsedu NR SR Pavla Pašku z gymnázia. Aj v tomto prípade išlo o súťaž, ktorá mala podmienky nastavené tak prísne, že bolo vopred jasné, kto vyhrá.

Po voľbách v roku 2010 a Paškovom odchode z parlamentu sa finančné prostriedky na rekonštrukciu výrazne znížili. Medzitým sa v areáli hradu našli vzácne archeologické nálezy. Po roku 2012 sa však Pavol Paška vrátil z čela Národnej rady a do Váhostavu sa opäť začali pumpovať peniaze.

Správanie vládnucich politikov voči vzácnym nálezom sa dostalo pod veľkú kritiku odborníkov Celý čas Paška a po ňom Pellegrini opakovali, že s výstavbou garáží sa nedá nič robiť, musia sa dokončiť, zmena plánu by bola drahá, a naďalej posielali peniaze Váhostavu.

1. etapa (2008 – 2011) – obnova hradného paláca (fasády, nádvorie, interiéry) – 126 miliónov eur.
2. etapa (2014 – 2016) – vonkajšie plochy, podzemná garáž a zimná jazdiareň – 23 miliónov eur.
3. etapa (2018 – 2020) – obnova historických budov a terás, siete a prípojky – 13,9 milióna eur.

Obrovská zákazka pre Váhostav zapadá do kontextu toho, ako Fico zaobchádzal so svojimi oligarchami. Počas prvej Ficovej vlády dostali Široký a Poór a konzorciá, ktorých boli súčasťou, spolu 3,5 miliardy eur.

Zdroj:
https://domov.sme.sk/c/5385377/mecenasi-smeru-o-peniazoch-hovorit-nechcu.html
https://web.archive.org/web/20120511195032/http://www.ukradli.sk:80/index.php?kauzy
http://www.pluska.sk/plus-7-dni/domov/parlamentne-garaze-paskove-rozsafne-plany-mozu-ohrozit-jedinecne-historicke-nalezy.html

Náš plán

Máme program
Riešení pre Slovensko